مزایای خرید اسید کلریدریک از شرکت بزرگ اسیدیران :

  • بهترین قیمت اسید کلریدریک بازار به دلیل خرید انبوه
  • بهترین کیفیت کلریدریک اسید بازار به دلیل صادرات
  • ارسال سریع و به موقع و پشتیبانی محصول
  • تضمین برگشت جنس  در صورت نارضایتی
  • بسته بندی های 20 لیتری تا 25 تنی
  • ارائه در درصد های 33% صنعتی و 37% آزمایشگاهی

تولید اسید کلریدریک :

خرید اسید کلردریک از قرن ها پیش مورد استفاده نسل های قبلی بوده و جزو لاینفک زندگی نسل امروز نیز می باشد ، اسید کلریدریک 32% که از نمک بدست می آید طی فرآیندی تولید میشود که درآن ساختاز سدیم وکلر نمک را شکسته و اقدام به تولید مواد گوناگون از هرکدام ازآن میکنند که خرید اسید کلریدریک نیز از جداسازی کلر موجود در نمک بدست میآید و فرمول شیمیایی کلی آن HCL می باشد

نحوه خرید اسید کلریدریک :

تهیه اسید کلریدریک 33% با کیفیت امروز دغدغه بیشتر صنایع تولیدی کشور است که شرکت بزرگ اسیدیران برخود وظیفه دانسته تا در این راه با تهیه و عرضه بهترین تولید اسید کلردریک صادراتی کشور با کمترین قیمت بازار ، این نیاز مهم کشور را رفع نماید و در این راه اقدام به بسته بندی اسید کلریدریک خالص در ظروف 4 لیتری ، ظروف 20 لیتری ، ظروف 220 لیتری(بشکه) ، ظروف 1000 لیتری (ibc) و تانکر نموده است .

کیفیت و قیمت اسید کلریدریک :

مشتریان و کارخاتنجات همواره از قیمت های بالای اسید کلریدریک کیفیت بالا و یا کیفیت های پایین کلریدریک قیمت کم گلایه نموده اند ، شرکت اسیدیران کمترین قیمت اسید کلریدریک را با بهترین کیفیت کلریدریک به شما ارائه میکند و گارانتی عودت وجه حتی پس از یک سال را به شما میدهد تا در صورت نارضایتی اقدام به برگرداندن جسن ارسالی بکنید ، دلیل قیمت پایین و کیفیت عالی اسید کلیدریک یا جوهرنمک صنعتی این شرکت ، خرید به صورت انبوه و صادرات به کشورهای همسایه می باشد . لذا با خیال راحت از این مجموعه خرید کنید .

جهت سفارش و خرید اسید کلریدریک تماس بگیرید :

اطلاعات تماس با شرکت بزرگ اسیدیران :

تلفن های تماس :

مهندس سعید داداش زاده :            09146169367

مهندس فرهاد داداش زاده :            09148304472

مهندس اقدم :                             09142354052

آدرس شرکت :

دفتر تهران : جاده قدیم – شصت متری امام حسین – شصت متری شورآباد

دفتر تبریز : نرسیده به شهرک رجایی – جنب شرکت گاز – بر اتوبان اصلی

انبار تبریز : جاده آذرشهر – نرسیده به شهرک رجایی – کوی صنعتی شجره

توسعه فرآیند خرید اسید کلریدریک برای تولید اکسید آلومینیوم از خاک رس

توسعه فرآیند برای استخراج اکسید آلومینیوم از خاک رس و ساخت یک کارخانه آزمایشی به صورت زیر شرح داده شده است.

این فرآیند شامل نه مرحله است :

(1)  خاک رس در حدود 7000 درجه سانتیگراد حرارت دهیم .

(2)  حرارت داده شده با اسید کلریدریک رقیق را هضم کنیم .

(3) فیلتر کردن برای جدا کردن مواد سیلیسی نامحلول از محلول حاوی آلومینیوم و ناخالصی های محلول مانند آهن و نمک های قلیایی .

(4) تغلیظ محلول .

(5) بازیابی اسید کلریدریک 33% از مواد زائد در پایان فرآیند انجام گیرد.

بهره برداری از کارخانه آزمایشی نشان می دهد که این فرآیند برای تولید اکسید آلومینیوم از خاک رس امکان پذیر است، اما قیمت تولید اکسید آلومینیوم بیشتر از تولید آن توسط فرآیندهای شناخته شده کنونی است .

1 ) مقدمه :

صنعت کلریدریک اسید درصد بالا در این کشور تا حد زیادی به حمل از طریق دریا بستگی دارد. مدت کوتاهی پس از اعلان جنگ ایالات متحده در سال 1941، جنگ زیردریایی به طور جدی با این محموله ها تداخل داشت و استفاده از منابع داخلی اکسید آلومینیوم، که خاک رس فراوان ترین آنهاست ، اهمیت پیدا کرد .

در کنفرانسی در بهار 1942  تصمیم گرفته شد که یک کارخانه تولید اسید کلریدریک صنعتی در دفتر ملی استاندارد برای استخراج اکسید آلومینیوم از خاک رس احداث و راه اندازی شود .

برنامه های اولیه برای کارخانه تولید کلرودریک اسید 37 درصد در ماه مه 1942 آغاز شد، اما به دلیل دشواری شدید در تحویل تجهیزات، ساخت و ساز واقعی تا حدود 1 ژانویه 1943 آغاز نشد . در 15 می 1943، عملیات محدود کارخانه آغاز شد و در 25 می 1943، اولین اکسید آلومینیومی رضایت بخش تولید شد. برای 2 سال بعد ، نیروگاه تقریباً به طور مداوم در حال فعالیت بود و فقط گاه به گاه برای بهبود و تعمیر تعطیل می شد.

این فرآیند شامل نه مرحله زیر است که به شکل شاده شده در شکل شماره 1 نیز نشان داده شده است :

شکل 1 ) صفحه جریان ساده شده فرآیند اکسید آلومینیومی هافمن.
آزمایش :

کار آزمایشی اولیه حول دو مشکل اصلی متمرکز بود: (1) تجزیه خاک رس با هیدروکلریک اسید و (2) جداسازی کارآمد آلومینیوم از آهن و سایر اجزای محلول خاک رس. اکسید آلومینیوم را می توان با عملیات با اسید کلریدریک و اسید نیتریک در ظروف سربسته در دمای 3000 درجه سانتیگراد از تمام خاک رس ها حل کرد، اما فشارهای بالا ایجاد شده باعث شد که این نوع تجزیه برای تاسیسات کارخانه با تجهیزات موجود نامناسب باشد.

خاک رس در حدود 7000 درجه سانتیگراد حرارت دهد، طبق کار GS Tilley،  AW Millar و 0. C. Ralston، حل کردن اکسید آلومینیوم در اکثر خاک‌ها را در فشار اتمسفر با اسید کلریدریک رقیق در حدود 1000 درجه سانتیگراد ممکن کرد. بنابراین روشی اتخاذ شد تا خاک رس بتواند در فشار اتمسفر تجزیه شود. برای جداسازی آلومینیوم از آهن و سایر ترکیبات خاک رس که در اسید کلریدریک محلول هستند، روشی که شامل رسوب کلرید آلومینیوم هیدراته است بهترین به نظر می رسد.

با اشباع محلول اسید کلریدریک با کیفیت :

خنک از ترکیبات محلول خاک رس با گاز اسید کلریدریک، تنها هگزا هیدرات کلرید آلومینیوم، AlCl3.6H20، رسوب می کند. عملاً تمام اجزای دیگر در محلول باقی می مانند. این برخلاف جداسازی آهن از طریق استخراج با اتر است که در آن تنها بخشی از آهن حذف می‌شود و عملاً تمام ناخالصی‌های دیگر با آلومینیوم باقی می‌ماند. به جای اشباع کردن محلول با گاز اسید کیسلاتا برای رسوب کلرید آلومینیوم، می توان آلومینیوم را به عنوان کلرید با تبخیر جزئی جدا کرد.

بلورهای کلرید آلومینیومی که به این ترتیب تشکیل می شوند، در محلول گرم تقریباً حلالیت مشابهی دارند که در سرما، و آزمایشات آزمایشگاهی نشان داد که یک فرآیند پیوسته می تواند مبتنی بر کریستالیزاسیون و سپس سانتریفیوژ کردن باشد. چنین فرآیندی در اوایل کار در نظر گرفته شد، اما از آنجایی که نمی شد هیچ کریستالایزر مناسبی را  از تولیدکنندگان خریداری کرد یا با مواد موجود ساخت ، تصمیم بر آن شد که ابتدا رسوب کلرید آلومینیوم با افزودن گاز اسید کلریدریک مطالعه شود. فرآیندی شامل کریستالیزاسیون و سانتریفیوژ کردن تا زمانی که بتوان کریستالایزر مناسب را خریداری کرد یا ساخت .

بازیابی قیمت اسید کلریدریک:

با تقطیر جزئی به هیچ وجه فرآیند جدیدی نیست، اما مشخص شد که رفتار محلول های کلرید آلومینیوم در اسید کلریدریک رقیق به طور قابل توجهی با رفتار مخلوطی که فقط حاوی آب و خرید اسید کلریدریک است متفاوت است . احتراق کلرید آلومینیوم، سولفات یا نیترات به اکسید یک روش معمول در آزمایشگاه های شیمیایی است و هرگز برای تحلیلگران مشکل چندانی ایجاد نکرده است.  بنابراین، روندی که در این بحث بیان شد، واکنش‌های جدید و مرموز را در بر نمی‌گیرد. در واقع، واکنش‌های اساسی درگیر در این فرآیند و همچنین واکنش‌های مربوط به سایر فرآیندهای اسیدی برای استخراج اکسید آلومینیوم از خاک رس، در دفتر ملی استاندارد در تجزیه و تحلیل بوکسیت ، دیرگدازهای با اکسید آلومینیومی بالا ، فلز آلومینیوم، مواد مختلف سرامیکی، و در تعیین مجدد وزن اتمی آلومینیوم مورد استفاده و مطالعه قرار گرفته بود .

مورد استفاده در کارخانه آزمایشی :

آزمایش‌ها در آزمایشگاه نشان داد که این فرآیند تقریباً برای همه خاک‌ها قابل اجرا است، اگرچه استخراج ناقص اکسید آلومینیوم در مورد خاک رس دیاسپور یا خاک‌های حاوی درصد بالایی از مواد معدنی مانند مسکویت به‌دست می‌آید. به دلیل فراوانی و در دسترس بودن، به نظر می رسید کائولن بهترین ماده خام برای استفاده باشد. بر این اساس، چهار کائولن شرح داده شده در زیر در تمام کارهای کارخانه آزمایشی استفاده شد.

کائولن خام پیشگام :

این یک کائولن خام است که برای آزادی معقول از مواد آهن دار یا ناخالصی های دیگر که ممکن است اثرات قابل اشتعال در محصولات سرامیکی ایجاد کند، انتخاب شده است. در حال حاضر این مواد به طور منظم به صنعت سرامیک ارائه می شود اما برای تولید اکسید آلومینیوم نیز در دسترس است.

کائولن شناور در هوا :

کائولن خام نسبتاً عاری از میکا و شن در یک سنگ شکن چرخشی خرد شد به طوری که هیچ یک از قطعات بزرگتر از 1 اینچ در 3 اینچ نبود. اینها در خشک کن چرخشی خشک شدند تا حدود 10 درصد رطوبت آزاد داشته باشند، پس از آن توده ها در آسیاب غلتکی خرد شدند و خشک شدن تقریباً بلافاصله با هوای گرم کامل شد. سپس مواد خرد شده به یک جریان کنترل شده هوا به سمت بالا پرتاب می شود. قطعات ریزتر به سمت بالا منفجر شدند، در حالی که قطعات درشت تر یا به منطقه خرد کردن یا در یک خروجی جداگانه برای “رد” سقوط کردند. بنابراین مواد ظریف کائولن شناور در هوا را تشکیل می دهند.

رد شده های آسیاب های غلتکی  :

ذرات درشت تری هستند که در بالا ذکر شد و می توان آنها را محصول فرعی فرآیند شناور هوا در نظر گرفت.

کائولن سطح کارولینای شمالی :

“کائولن سطحی” تحت هدایت ما توسط  Raymond E. Mothershead( از دفتر ملی استانداردها ) از رسوبات نزدیک به سطح در مجاورت رالی به دست آمد این نوع مواد کاملاً برای استفاده نامناسب است . در صنعت کاغذ یا سرامیک، اما ممکن است تحت شرایط خاصی برای تولید اکسید آلومینیوم استفاده شود. این کائولن در دفتر آسیاب و الک شد. هیچ بخشی از آن رد نشد. لازم به ذکر است که این کائولن سطحی مختص ذخایر معمولی کارولینای شمالی نیست. نمونه های گرفته شده در عمق 5 تا 6 فوتی زیر سطح تقریباً همان ترکیب نفت خام پیشگام را نشان دادند.

بررسی‌های پتروگرافی:

چهار کائولن توسط  HF McMurdie( بخش محصولات خاک رس و سیلیکات، دفتر ملی استاندارد ) نشان داد که مواد اولیه خام، شناور در هوا و آسیاب غلتکی حاوی درصد کمی از مسکویت هستند که عملاً در کلردریک اسید رقیق نامحلول است . اما در کائولن سطح درصد بسیار بیشتری یافت شد . کائولن شناور در هوا دارای حداکثر اندازه ذرات حدود 20 میکرون بود، در حالی که سه ذره دیگر حاوی دانه های بسیار بزرگتر (تا 200 میکرون) بودند.

اندازه گیری چگالی توده ای کائولن ها برای ارائه اطلاعات در مورد فضای ذخیره سازی انجام شد . مقادیر ثبت شده با انباشتن یک قوطی کائولن ( با ارتفاع و قطر 12 اینچ ) ، با ضربه زدن آرام با چوب سپس جدا کردن مقادیر اضافی از بالای آن بوسیله یک تراشه مستقیم و سپس وزن کردن به دست آمد .

با اینکه چنین مقادیری با اپراتور متفاوت خواهد بود ، اما همه تعیین‌ها توسط یک فرد انجام شده است ، نتایج نشان‌داده‌ شده در جدول 1 اطلاعاتی در مورد حجم‌های مقایسه‌ای انواع مختلف ارائه می‌دهد.

جدول 1

جدول 1

ترکیبات چهار کائولن در جدول 2 نشان داده شده است. نتایج بر اساس مواد دریافتی ارائه شده است.

تجزیه و تحلیل شیمیایی:

نشان داد که تمام کائولین ها حاوی ZrO2 هستند، اما این مقدار از 0.1 درصد بیشتر نبود.

یک واقعیت مهم این است که عملا هیچ تیتانیا کلسینه شده از خاک رس توسط هیچ یک از اسیدهای رقیق ذکر شده حل نمی شود.

حداکثر حلالیت مشاهده شده با اسید سولفوریک 03/0 درصد، با تولید اسید کلریدریک 025/0 درصد و با اسید نیتریک 01/0 درصد بود.

آنالیزهای شیمیایی توسط لئو شوبرت، دفتر ملی استاندارد انجام شد.

نتیجه آزمایش :

تجزیه و تحلیل طیف شیمیایی کیفی توسط هارولد آر. مولین نشان داد که همه کائولن ها حاوی مقادیر جزئی (بین 0.01 تا 1 درصد) Ba، Cr، Li، و V و آثار (کمتر از 0.01 درصد) B، Co، Cu، Mn، Ni، Pb، Sc، Sn، Sr، Y و Zn.

جدول 2

نتیجه آزمایش 2 :

* اکسید آلومینیوم موجود به شرح زیر تعیین می شود : 00/5 گرم از نمونه را در دمای 50 ± 7000 درجه سانتیگراد به مدت نیم ساعت آتش بزنید. باقیمانده را خنک کنید، آن را به یک فلاسک با ظرفیت 100 تا 200 میلی لیتر منتقل کنید، 50 میلی لیتر اسید کلریدریک رقیق شده اضافه کنید، فلاسک را با شیشه ساعت بپوشانید و حرارت دهید. در حدود 100 درجه 0 به مدت 3 ساعت. فلاسک را بچرخانید تا محتویات آن هر 10 دقیقه یکبار هم زده شود. فیلتر کنید، باقیمانده نامحلول را با آب بشویید و اکسید آلومینیوم را در فیترات و شستشوها تعیین کنید. تقریباً همان نتیجه برای اکسید آلومینیوم موجود با استفاده از اسید سولفوریک رقیق یا اسید نیتریک رقیق شده به دست می‌آید .